قدرت تسكين دهنده موسيقي

۲۷ بازديد

راه هاي از بين بردن جاي جوش

x9_7u1n.jpg

چكار كنيم كه جاي جوش ها باقي نماند:

?- در مواقعي كه با جوش مواجه شديد به هيچ عنوان آن را فشار ندهيد چرا كه باعث آسيب هاي پوستي يا انتشار بيشتر آلودگي زير سطح پوست مي گردد.

?- رعايت اصول بهداشتي و شستشوي صحيح پوست با مواد شوينده ملايم مانند آب و صابون

?- مصرف مواد خوراكي مقوي بخصوص سبزيجات و ميوه هاي تازه

?- عدم استفاده سرخود و بدون تجويز پزشك از كرم ها و داروهاي تخصصي در هنگام مواجه با جوش يا براي برطرف كردن اثر آن

?- زير نور مستقيم خورشيد حدالمقدور كمتر قرار گرفته و حتما از ضد آفتاب و آبرسان هاي پوست استفاده كنيد.

?- از لوازم آرايش استاندارد استفاده كرده و هرگاه كه نياز نداريد آرايش خود را پاك و صورتتان را بشوئيد.

?- مصرف غذا هاي با كسيم بالا مانند شير يا كشك و همچنين غذا هاي فست فودي در تشديد جوش ها موثر بوده و بهتر است در طول درمان كمتر مورد استفاده قرار گيرند.

در مشورت با پزشك خود بايد نگراني ها و انتظارات خود را بيان كنيد. همانطور كه مي دانيد درمان جاي جوش ضروري نيست و ممكن است بسياري از افراد با وجود اين عارضه هيچ مشكلي نداشته باشند اما نمي توان تاثير قابل ملاحظه ي آن بر زيبايي پوست را ناديده گرفت. روش هاي متعددي وجود دارند و به همين علت بايد انتظارات خود را بيان كنيد تا پزشك روش پيشنهادي خود را ارائه دهد.

 

مطالعه

 

درمان ريزش مو و تقويت موي سر با نخود

 

 

روش هاي مختلف براي رفع جاي آكنه:

روش ميكرونيدلينگ جاي جوش

ميكرونيدلينگ يك روش تقريبا تهاجمي براي درمان اسكار جوش ميباشد. در اين روش از سوزن هاي كوچك استفاده ميشود تا پوست را تحريك كرده و توليد كلاژن و بافت هاي ترميمي پوست را افزايش دهد. سوزن هاي كوچك در پوست صورت سوراخ هاي بسيار ريزي ايجاد ميكنند.


از بين بردن قرمزي جاي جوش صورت

 

تأثير ميكرونيدلينگ بر اسكار

در روش ميكرونيدلينگ پوست شما تحريك ميشود تا كلاژن بيشتري توليد كند. در اين روش به وسيله ايجاد آسيب هاي كوچك به پوست و تحريك آن پوست شروع به ساختن بافت هاي ترميمي و كلاژن بيشتر ميكند. اين كلاژن اضافي باعث سفت شدن و از بين رفتن ناهنجاري هاي موجود بر روي پوست ميشود.

 

مراحل انجام ميكرونيدلينگ براي جوش صورت

در مرحله اول متخصص پوست بر روي سطح صورت شمما كرم مخصوصي استفاده ميكند و سپس صورت شما را ضد عفوني ميكند

در اين مرحله به وسيله يك صفحه دوار كوچك كه پر از سوزن هاي ريز ميباشد بر روي صورت شما سوراخ هاي ريزي ايجاد ميشود. اين صفحه دوار چند بار و در چند جهت مختلف بر روي صورت شما كشيده ميشود تا بتواند بهترين نتيجه ممكن را بدهد.

لازم به ذكر است كه تمام مرحل انجام اين كار بين ?? تا ?? دقيقه وقت ميگيرد و در طول اين زمان از آن جا كه سوزن هاي ريزي وارد صورت شما ميشود ممكن است مجبور باشيد مقداري درد را تحمل كنيد

لازم است بدانيد چند روزي پس از انجام ميكرونيدلينگ صورت شما قرمز و ملتهب خواهد بود اما به محض اينكه فرايند ترميم پوست شروع شود حس بهتري در صورت خود خواهيد داشت.

 

چند جلسه ميكرونيدلينگ براي جاي جوش لازم است؟

بسته به شدت زخم و جاي جوش، حدوداً ?-? جلسه درماني مورد نياز است. براي نتيجه بهتر لازم است در فواصل حدودا ? هفته اي اين روش درماني را تكرار كنيد.

 

درما رولر يا غلتك پوستي

به كاهش اسكار هاي ناشي از جوش كمك مي كند. هنگامي كه يك جوش بهبود مي يابد ، يك شكاف عميق ايجاد مي شود كه همان بافت اسكار (جوشگاه) است. توليد كلاژن براي بهبود ظاهر اين بافت ضروري است. با چند جلسه درمان با درمارولر بهبودي قابل توجهي به دست خواهد آمد.


روش هاي از بين بردن جاي جوش

 

اين ابزار ساده و منحصر به فرد محبوبيت زيادي دارد و اكثر افراد ادعا مي كنند كه مي تواند واقعاً باعث بازسازي و بهبود ظاهر پوست شما گردند.

گفته شده است كه براي از بين بردن يا حداقل كاهش اسكارهاي جوش، علائم پيري همچون خطوط برجسته، چين و چروك، تيرگي پوست و ديگر بيماري هاي شايع پوستي مانند ترك هاي پوستي ، مي توان اين روش را به كار گرفت.

 

درمان موضعي


از بين بردن اسكار جوش

 

اين روش ها ژل ها، اسكراب ها و ماسك هايي را شامل مي شود كه با محصولات خانگي توليد شده اند مثل عسل، سفيده تخم مرغ، آب ليمو، جوش شيرين، گلاب و گليسرين، زردجوبه و ديگر موادي كه موثر پنداشته مي شوند. تاثير اين موارد ممكن است در جهت كاهش ظاهر اسكار ها مفيد باشد ولي براي صاف كردن آن ها كافي نخواهد بود.

راهكارهاي خانگي براي از بين بردن جاي جوش

آبليمو

خواص روشن‌كننده‌ي آب‌ليمو براي پوست شناخته شده است. آب‌ليمو حاوي آلفا هيدروكسي اسيد (AHA) است كه يكي از رايج‌ترين مواد تشكيل‌دهنده‌ي كرم‌هاي برطرف‌كننده‌ي جاي جوش به‌حساب مي‌آيد. اين ماده همچنين پوست را ترميم و جوان‌سازي مي‌كند.

آب‌ليموي تازه را با فشردن ليمو ترش بگيريد. اگر پوست‌تان حساس است با كمي آب آن را رقيق كنيد. با يك تكه پنبه، آب‌ليمو را روي جاي جوش‌ها بماليد. كمي فرصت بدهيد تا خشك شود. با آب خنك پوست صورت‌تان را بشوييد. هر دو روز يك‌بار اين كار را تكرار كنيد تا در مدتي كوتاه از تيرگي‌هاي جاي جوش خلاص شويد. بعد از هر بار استفاده از اين روش، حتما پوست‌تان را با ميزان كافي مرطوب‌كننده رطوبت‌دهي كنيد. آب‌ليمو با وجود قدرت زيادي كه در از بين بردن تيرگي‌هاي پوست و جاي جوش دارد مي‌تواند پوست را به‌شدت خشك كند.

از بين بردن جاي جوش با جوش شيرين

جوش شيرين خاصيت لايه‌برداري دارد. بنابراين مي‌تواند به عنوان يك درمان خانگي براي از بين بردن جاي جوش به‌كار رود. اين ماده با ساييدن بافت نقاط تيره و جاي جوش، باعث مي‌شود اين نقاط به تدريج از بين بروند. اگر مرتب از آن استفاده كنيد مي‌توانيد به‌سرعت جاي جوش‌هايتان را از بين ببريد.

براي اين كار ابتدا بايد خميري از بي‌كربنات سديم تهيه كنيد. جوش‌ شيرين را در ظرفي بريزيد، كمي آب اضافه كنيد و هم بزنيد تا خميري يك‌دست آماده شود. خمير را روي جاي جوش قرار بدهيد. بگذاريد خمير در طول شب روي جوش بماند و صبح آن را بشوييد.

جوش شيرين همچنين باعث درخشندگي پوست مي‌شود. اگر مي‌خواهيد پوستي جوان و درخشان داشته باشيد، مي‌توانيد در دستور‌العمل بالا، گلاب را جايگزين آب معمولي كنيد. با استفاده‌ي مداوم، طي چند روز تا يك هفته از شر جاي جوش‌ها خلاص مي‌شويد.

 

ماسك‌هاي لايه‌بردار شيميايي

ماسك‌هاي لايه‌بردار شيميايي براي بهبود ظاهر پوست استفاده‌ي گسترده‌اي دارند. اگر پوست‌تان دچار چروك يا جاي جوش شده است، اين ماسك‌ها به شما كمك مي‌كنند خودتان را از اين نشانه‌هاي پيري به‌سرعت خلاص كنيد.

متخصص پوست با استفاده از مواد شيميايي، ماسكي آماده مي‌كند كه لايه‌اي از پوست شما را جدا خواهد كرد. همراه با اين لايه، تيرگي‌ها و لكه‌هاي حاصل از جوش جدا مي‌شوند و شما بلافاصله پوستي صاف و درخشان خواهيد داشت. ماسك‌هاي لايه‌بردار از سريع‌ترين روش‌هاي درمان جاي جوش هستند.

منبع: مقالات يك سوال اولين شبكه اجتماعي سوال و جواب ايران

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.